Jouw klant ervaring verhogen en een schonere werkplek? 🧼
10 Gratis tips en tricks die jij gelijk kunt toepassen.
Bij The Steamers streven we ernaar om niet alleen uitstekende schoonmaakdiensten te leveren, maar ook om waardevolle tips te delen die bijdragen aan een schonere en gezondere omgeving. Hier vind je handige en effectieve tips die jou kunnen helpen om de klantervaring te verbeteren en een frissere werkplek te creëren.
1.Regelmatige reinigingsroutines 🔄🕒
Implementeer een regelmatig schoonmaakschema voor alle ruimtes, inclusief kantoren, vergaderzalen, gangen, enz. Stel duidelijke richtlijnen op voor het schoonmaken van oppervlakken, meubilair, vloeren en sanitaire voorzieningen.
Stel je voor dat je een kantoor binnenloopt dat schoon en opgeruimd is. Werknemers vinden snel wat ze nodig hebben, afval is netjes opgeruimd, en de ruimte straalt professionaliteit uit. Dit draagt bij aan een prettige werkomgeving en een positieve indruk op klanten.
2.Gebruik milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen🌱💚
Kies voor schoonmaakmiddelen die milieuvriendelijk zijn en minder schadelijk zijn voor de gezondheid. Vermijd agressieve chemicaliën die de luchtkwaliteit kunnen aantasten. Veel mensen hebben tegenwoordig allergieën voor het parfum dat verwerkt zit in schoonmaakmiddelen of krijgen een geïrriteerde huid.
Bedrijven die milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen gebruiken, tonen niet alleen zorg voor het milieu, maar zorgen er ook voor dat werknemers niet worden blootgesteld aan agressieve chemicaliën. Laat bijvoorbeeld met een kaartje op de tafel in de wachtkamer of het nachtkastje in de hotelkamer weten hoe jij te werk gaat en bewuste keuzes maak, dit geeft jouw klanten of gasten gelijk het vertrouwen dat zij in een schone en veilige omgeving terecht komen.
3.Focus op hygiëne in gedeelde ruimtes 🧤🧽
Implementeer een regelmatig schoonmaakschema voor alle ruimtes, inclusief kantoren, vergaderzalen, gangen, enz. Stel duidelijke richtlijnen op voor het schoonmaken van oppervlakken, meubilair, vloeren en sanitaire voorzieningen.
Stel je voor dat je een kantoor binnenloopt dat schoon en opgeruimd is. Werknemers vinden snel wat ze nodig hebben, afval is netjes opgeruimd, en de ruimte straalt professionaliteit uit. Dit draagt bij aan een prettige werkomgeving en een positieve indruk op klanten.
4.Handhygiëne promoten🧼🧴
Plaats handdesinfecterende stations op strategische locaties en moedig werknemers aan om regelmatig hun handen te wassen. Een goede handhygiëne is essentieel om de verspreiding van ziektekiemen te voorkomen.
Het hebben van handdesinfecterende stations en regelmatige herinneringen aan handhygiëne dragen bij aan het verminderen van ziekteverzuim en tonen betrokkenheid bij de gezondheid van werknemers en klanten. Vertel jouw klanten ook wat voor middelen jullie gebruiken én waarom, dit kun je gemakkelijk doen door infographics neer te leggen op gemeenschappelijke ruimten en waar de klanten verblijven.
5.Vlekken onmiddellijk behandelen🧹✨
Leer werknemers hoe ze morsingen en vlekken kunnen voorkomen voordat ze zich in stoffen of tapijten vastzetten, en laat ruimtes met meubilair, tapijt en vloerbedekking periodiek reinigen.
Door snel in te grijpen bij vlekken op tapijten of meubels, voorkomt jij onnodige kosten voor vervanging en behoudt het een verzorgde uitstraling voor bezoekers. Laat algemene ruimtes en meubilair regelmatig controleren en minimaal elk kwartaal alles reinigen waar nodig. Door het behoud heb je uiteindelijk minder onderhoud. Het laten impregneren van meubilair is ook zeker aan te raden, hierdoor zijn deze beschermd tegen vuil. Dan kun je het zelf gemakkelijk schoon maken en je bespaart kosten voor het regelmatig laten reinigen.
6.Luchtkwaliteit verbeteren💨
Zorg voor een goede ventilatie in het kantoor om frisse lucht binnen te laten en overmatige ophoping van stof en allergenen te voorkomen. Door daarnaast grondig en periodiek te reinigen voorkom je een ophoping aan stof in ruimtes waar zowel jouw collega’s als klanten komen.
Een goed geventileerde werkruimte zorgt voor een frisse omgeving die de concentratie en productiviteit van werknemers verhoogt.
7.Gebruik van microvezeldoeken🧽
Moedig het gebruik van microvezeldoeken aan voor het reinigen, omdat deze doeken beter zijn in het vasthouden van stof en vuil dan traditionele schoonmaakdoeken.
Het gebruik van microvezeldoeken minimaliseert verspreiding van stof en ziektekiemen, wat bijdraagt aan een schoner en gezonder kantoor. Ze gaan ook nog langer mee dan dunne en lager kwaliteit doeken, win-win dus!
8.Stimuleer opruimen en organiseren
Moedig collega’s aan om hun werkruimtes georganiseerd te houden. Een opgeruimde werkplek is gemakkelijker schoon te maken en bevordert een productieve omgeving.
Een opgeruimde werkplek bevordert efficiëntie en vermindert het risico op ongelukken of verwarring, waardoor een soepelere werkomgeving ontstaat.
9.Dieptereiniging schema📅
Plan regelmatig dieptereiniging voor tapijten, gordijnen en bekleding om dieperliggend vuil en allergenen te verwijderen.
Wanneer tapijten, gordijnen en meubels regelmatig dieptereiniging ondergaan, blijven ze niet alleen esthetisch aantrekkelijk, maar behouden ze ook hun kwaliteit en duurzaamheid. Door vuil en allergenen effectief te verwijderen, wordt de levensduur van deze materialen verlengd, wat op lange termijn kostenbesparend is. Voorkomen van vroegtijdige vervanging betekent immers minder uitgaven voor nieuwe tapijten, meubels of gordijnen, wat een positieve invloed heeft op het budget van een bedrijf.
10.Training en bewustwording
Bied training aan werknemers over het belang van een schone werkomgeving en hoe ze kunnen bijdragen aan het behoud van hygiëne. Creëer bewustwording over de impact van een schone werkplek op de gezondheid en productiviteit.
Wanneer werknemers eenmaal de verbanden begrijpen tussen een schone werkomgeving, hun eigen gezondheid en de algemene productiviteit van het bedrijf, zullen ze eerder geneigd zijn om actief deel te nemen aan inspanningen om de omgeving schoon te houden. Dit resulteert in een positieve sfeer waarin iedereen bijdraagt aan een gezondere en productievere werkplek.
Doe er je voordeel mee!🗒️
Wij zijn er van overtuigd dat wanneer jij deze 10 tips toepast, jij de ervaring van jouw klanten verhoogt en een schonere werkplek kunt creëren. Doe er je voordeel mee!
PS: Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Heb je vragen? Wij staan voor je klaar voor specialistisch advies! Klik op de knop hier onder en neem contact op.
Waarom een reiniging van PUURGROEN?
Er zijn veel redenen om voor ons te kiezen, maar wij hebben de belangrijkste voor jou op een rijtje gezet. Wel zo makkelijk.
Altijd een scherpe prijs. Benieuwd naar de prijs voor jouw meubilair? Vraag hier vrijblijvend een offerte aan, binnen 4 uur reactie!
Binnen 14 dagen een afspraak. Vieze meubels zit niemand op te wachten.
Uitstekende klant-reviews. Wij gaan voor niets minder, onze klanten beoordelen ons gemiddeld met 5/5 sterren!
Professionele reiniging. Wij weten wat we doen en hebben de beste apparatuur.
100% ecologisch. Al onze middelen zijn veilig voor mens, dier en milieu.
30-dagen tevredenheidsgarantie. Jij tevreden, wij tevreden.